30 sie 2012

anikowa101 tworzy "ombre nails"

Ombre nails czyli po prostu cieniowane pazurków. Na pewno większości z Was znane to zdobienie paznokci. Zdecydowałam się jednak stworzyć o tym post ponieważ niejednokrotnie pytano mnie jak stworzyłam to "coś" co mam na paznokciach. Za pierwszym razem może wydawać to się trudne ale wcale tak nie jest ;) Przedstawiam Wam moje trzy propozycje cieniowania paznokci.

Propozycja 1
 Moim zdaniem najłatwiejsze cieniowanie paznokci. Malujemy każdy paznokieć tego samego koloru ale w innym odcieniu - od najciemniejszego do najjaśniejszego. To kwesta indywidualna czy paznokieć u małego palca ma być najjaśniejszy czy najciemniejszy, ja zdecydowałam się na to pierwsze. Proste. Ale, ale nie posiadam pięciu różnych lakierów praktycznie się nie różniących... I co teraz?
 Jak to zrobić?
Potrzebne są:
-kawałek tekturki
-2 lakiery (najlepiej jeden jakiś ciemniejszy, a drugi bardzo jasny najlepiej biały)
-wykałaczka lub pędzelek

Krok po kroku:
1. Na kawałek tekturki wylej większą kroplę ciemniejszego lakieru.
2. Do wylanego lakieru dodaj kroplę, dwie białego lakieru.
3. Mieszaj ze sobą oba lakiery przy pomocy pędzelka lub wykałaczki (ale nie energicznie by nie powstały przypadkiem bąbelki).
4. Pomaluj paznokieć stworzonym kolorem*.
5. I kolejno... Znów do tego już wymieszanego lakieru dodaj kolejne krople białego lakieru rozjaśniając go czyli: rozjaśniamy lakier, malujemy paznokieć, rozjaśniamy lakier, malujemy paznokieć itd.)
6. Dla lepszego efektu, wyrównania koloru pokryj paznokcie "topem" - to od ciebie zależy czy będzie on nadający blasku, matowy czy np. z drobinkami.

*Jeśli np. nie posiadasz innego pędzelka wystarczy, że do malowania użyjesz pędzelka któregoś z lakierów. Wystarczy, że wytrzesz go o płatek kosmetyczny nasączony zmywaczem i do dzieła. Po pomalowaniu paznokci znów wymyj pędzelek zmywaczem i zakręć buteleczkę.


Propozycja 2

 Jak widać tutaj nie ma typowego przechodzenia koloru. Na kolor bazowy jest nałożony po prostu mieniący się brokat. To od Ciebie zależy czy masz ochotę użyć srebrnego, złotego czy wielokolorowego pyłku.
 Jak to zrobić?
Potrzebne są:
-kawałek tekturki
-2 lakiery (jeden bazowy, a drugi brokatowy)
-gąbeczka (np. do makijażu, która się już zużyła, taka nie zrobi nieestetycznych odbić na paznokciach, jeśli takiej nie masz wystarczy zwykła gąbka np. do zmywania naczyń, wówczas lekko dotykaj nią paznokci)

Krok po kroku:
1. Pomaluj paznokcie lakierem bazowym i poczekaj aż przeschną.
2. Na kawałek tekturki wyłóż lakier z brokatem*.
3. Kawałek gąbeczki zamocz w brokacie.
4. Przyłóż gąbeczkę na kawałek paznokcia nakładając nią bardzo cienko brokat (pamiętaj, jeśli za dużo go nałożysz tym szybciej odpryśnie)**.
5. Po przeschnięciu brokatu, nałóż drugą warstwę brokatu ale teraz już tylko przy samych końcówkach.
6. Na koniec pokryj paznokcie bezbarwnym lakierem.

*Ja aktualnie nie posiadam ale dla jeszcze lepszego efektu można użyć sypkiego brokatu: w tym przypadku pokryj paznokcie bazowym lakierem i nie czekaj aż przeschną. Weź np. pędzelek i lekko osyp kawałek paznokcia, przy czym przy końcówkach użyj go trochę więcej.
**To od Ciebie zależy czy brokat nałożysz od wzrostu paznokcia czy odwrotnie ;)


Propozycja 3
 Cieniowanie efektowniejsze ale też zajmujące więcej czasu. Tu kolory nie muszą być z tej samej gamy kolorystycznej ale powinny ze sobą współgrać. Ja do tego użyłam dwóch lakierów ale Ty możesz trzech czy czterech tworząc efekt tęczy.
 Jak to zrobić?
Potrzebne są:
-kawałek tekturki
-2 lakiery lub więcej
-wykałaczka
-gąbeczka (np. do makijażu, która się już zużyła, taka nie zrobi nieestetycznych odbić na paznokciach, jeśli takiej nie masz wystarczy zwykła gąbka np. do zmywania naczyń, wówczas lekko dotykaj nią paznokci)

Krok po kroku:
1. Na kawałek tekturki wyłóż lakiery obok siebie.
2. Wykałaczką lekko rozmieszaj ich granice.
3. Gąbeczkę zamocz w lakierach. Tu lepiej sprawdzi się gąbka np. do zmywania naczyń. Gąbka za pierwszym razem wsiąknie lakier...
4. Przyłóż gąbeczkę do paznokcia. Gąbeczka na początku wsiąknie lakier dlatego odbicie będzie nieco słabsze. Dopiero po kilkukrotnym zamoczeniu gąbeczki w lakierach kolory będą się dobrze odbijać.
5. I znów wyłóż lakiery na tekturkę, wymieszaj granicę, zamocz gąbeczkę, odbij i kolejno powtarzaj ten punkt do uzyskania zadowalającego Cię efektu.
6. Na koniec pokryj paznokcie bezbarwnym lakierem. Najlepiej kiedy paznokcie są jeszcze mokre, wtedy jeszcze ładniej złączą się ze sobą.

Ten sposób jest pracochłonny. Jest jeszcze inna metoda dot. propozycji 3:
Nałóż na paznokieć lakier X, a następnie na jeszcze mokry paznokieć, połóż od połowy lakier Y, kiedy lakiery są jeszcze mokre rozmyj je pokrywając paznokieć bezbarwnym lakierem. Tutaj rysunek to ilustrujący -> KLIK KLIK



Ombre to przebój tego lata. Od czasu do czasu lubię się tak pobawić. Cieniowanie można tworzyć w różny sposób: w pionie, w poziomie, w ukosie. Od Ciebie też zależy jakich kolorów użyjesz. To wszystko jest kwestią indywidualną. Niestety wakacje się już kończą ale moim zdaniem ombre nails może dalej funkcjonować. Latem najczęściej używa się kolorów pastelowych, neonowych ale w zbliżającej się jesieni można łączyć np. zieleń butelkową, odcienie bordo, beże, brązy, złoto... Najwięcej inspiracji znajdziecie oczywiście w internecie ;)


I co Wy na to?

16 komentarzy:

  1. mi się już troche znudził motyw ombre nails w lipcu moim ulubieńcem było połączenie neonowego żółtego i pomarańczowego :) ale twoja propozycja numer 1 i 2 bardzo mnie zaciekawiła , buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jeszcze nie zdążyło się znudzić bo rzadko tak maluję. Na koniec lata nadrabiam straty...

      ;*

      Usuń
  2. Propozycja 1 chyba najbardziej do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobają mi się brokatowe końcówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam jak kiedyś byłam nastolatką i ciągle brokaciłam paznokcie ale później mi się znudziło a teraz na nowo mnie wzięło :)

      Usuń
  4. Że też Ci się chce! ;) Ładnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja chyba bym sobie z ombre nie poradziła- dwie lewe rece :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślę, że dałabyś radę ;) To wcale nie takie trudne ;)

      Usuń
  6. w propozycji nr3 zakochałam się! cudo!

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda świetnie, może spróbuję zrobić, ale wątpię, żeby mi to wyszło ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wierzę, że się uda ;) Jak spróbujesz to pochwal się ;)

      Usuń
  8. Ja robilam ombre juz dwa razy, choc troche inaczej niz Ty :) Najpierw malowalam pazkoniec jednym lakierem, jak wysechl nakladalam gabka drugi kolor, a potem na granicy znow pierwszy gabka, dopiero potem top. Efektem wszyscy sie zachwycali i chetnie bym znow zrobila po powrocie, ale... Zlamalam paznokcia i musialam obciac wszystkie na bardzo krotko. Wiec sobie poczekam troche :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też próbowałam kiedyś Twoim sposobem ale wydawało mi się, że te kolory tak ładnie nie przechodzą dlatego nakładam wszystkie na raz :)
      Oby szybko odrosły ;)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...